Hva trenger vi for å flytte ditt domene?
Det eneste vi trenger for å kunne flytte ditt domene til oss er AuthCode for ditt domene. Denne koden får du ved å kontakte dagens domene forhandler, og må angis i bestillingen av flyttingen.
Har du problemer med å få tak i AuthCode for ditt domene angir du “Norid” som AuthCode i feltet “AuthCode” i bestillingen av flyttingen. Du vil da motta en mail fra Norid med AuthCode for ditt domene. Mailen sendes til den e-postadressen som du oppga som kontaktadresse når du opprettet domene. Denne AuthCode må du umiddelbart sende til post@onnet.no slik at vi kan flytte domene.
Hva trenger vi for å flytte dine e-postmeldinger?
Avhuk at du ønsker at vi skal flytte dine e-postkontoer når du bestiller flytting av ditt domene.
For å flytte dine e-postmeldinger trenger vi følgende informasjon for de e-postkontoene du ønsker å flytte:
- E-postadresse: E-postadressen som skal flyttes
- Passord: Passordet til denne e-postkontoen
- Inngående mailserver: Navn på inngående mailserver, f.eks. mail.dittdomene.no. Inngående mailserver er den serveradressen du angir for å få kontakt med mailserveren du benytter.
Denne informasjonen må du sende til post@onnet.no etter at du har bestilt flyttingen. Du vil få en e-postmelding fra oss hvor du blir bedt om å oppgi denne informasjonen.
Hva trenger vi for å kunne flytte ditt WordPress nettsted?
Avhuk at du ønsker at vi skal flytte ditt WordPress nettsted når du bestilling flytting av ditt domene. I bestillingsskjema vil du spurt etter:
- Admin URL: Nettadressen for å kunne logge inn på ditt nettsted, f.eks. dittdomene.no/wp-login.php.
- Brukernavn: Brukernavn for å logge inn på ditt nettsted med fulle administrator rettigheter.
- Passord: Passord til brukernavnet over.
Husker du ikke denne informasjonen når du bestiller flyttingen må du ettersende denne informasjonen til post@onnet.no.